سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
بنیاد توسعۀ روستای کارمزد بزرگ

محرم 1390


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/28:: 11:0 عصر     |     () نظر

محرم 1390


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/28:: 10:57 عصر     |     () نظر

محرم 1390


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/28:: 10:53 عصر     |     () نظر

چشمه زیبا در حومه کارمزد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/28:: 10:39 عصر     |     () نظر

کارمزد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/28:: 10:35 عصر     |     () نظر

کارمزد تابستان 90


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/28:: 10:27 عصر     |     () نظر

انسانهای بزرگ با هدف بزرگ زندگی می کنند. سختی ها و مشقّات را به جان می خرند تا برای خویش و جامعه آسایش و آرامش به ارمغان آورند . آنان با همّت بلند بر جایگاه رفیع انسانیّت تکیه می زنند و خوشنودی خدا را می طلبند . مهندس غلامرضا آهنگری بسال 1326 در روستای کارمزد دیده به جهان گشود . پدرش حاج محمد قاسم (حاجی آهنگری) نام داشت . هنگامی که غلامرضا به سن هفت سالگی رسید جهت تحصیل او را به مدرسه فرستادند از آنجائیکه روستای کارمزد در آن زمان مدرسه نداشت این فرزند بلند همّت کوهستان به منظور ادامه تحصیل در روستای شیردرهّ و شهر آلاشت تردد  می کرد  سپس به زیرآب آمد و تلاش خود را برای کسب دانش افزون ساخت . غلامرضا که روح و جانش برای کسب علم و معرفت می سوخت برای ارتقای سطح علمی اش ، راهی قائم شهر شد و توفیق آن را یافت که دیپلم را اخذ نماید. پس از آن وی به اخذ دیپلم بسنده نکرد و پس از قبولی در کنکور سراسری با احراز رتبه ی برتر در رشته مهندسی راه سازی دانشکده ی خواجه نصیرالدین طوسی پذیرفته شد . پس از پایان دوره ی دانشگاهی ، جذب وزرات راه و ترابری گردید . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت دوسال درسمت مدیریت یکی از ادارات کل بیناد مستضعفان کشور انجام  وظیفه کرد . مهندس آهنگری در دوران جنگ تحمیلی در جبهه ی جنگ درکنار رزمندگان اسلام در قسمت مهندسی رزمی و راه سازی مناطق عملیاتی صادقانه تلاش کرد . ایشان در سال 1367 در زمان وزرات مهندس سعیدی کیا به عنوان یکی از معاونان وزیر انتخاب گردید . و پس از آن مدیریت اداره کل راه و ترابری استان تهران را به ایشان واگذار نمودند .  وی در طول خدمت صادقانه 30 ساله در چندین طرح و پروژه ملّی راه سازی نقش مؤثر داشت .

جناب مهندس حاج غلامرضا آهنگری پس از عمری تلاش صادقانه اکنون به افتخار بازنشسگی نائل گردیده است و در تهران اقامت دارد . این مرد بلندهمّت که عمرش را در خدمت به میهن اسلامی سپری کرد ، اکنون در تهران در بستر بیماری است و از همه ی اهالی محل و سایر خوانندگان نشریه التماس دعا دارد .

  تهیه و تنظیم : احمد قاسم آهنگری ویرایش : تحریریه صراط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/28:: 8:10 صبح     |     () نظر

 یاد یاران

خلاصه ای از زندگینامه  مرحوم کریم  فتحی دوّمین فرمانده پایگاه شهید رجائی کارمزد

او در یک  صبح  بهاری (15/1/1338)  دیده به جهان گشود . وی در طول  زندگی  دارای حُسن شهرت ،خلق  و خویی پسندیده ، تواضع و فروتنی ، مودّت و مورد اعتماد مردم محل بود . تحصیلاتش ششم نظام قدیم ، امّا از بینش فکری ، سیاسی ، مذهبی خوبی برخوردار بود. درکارهای عمران آبادی محل تلاش زیادداشت ، شغلش را با مسئولیت دراولین کارخانه صنعتی شالیکوبی و کارخانه آرد که تو سط دو تن ا ز بزرگان محل احداث شد ،آغاز نمود  و در این راستا صادقانه به کشاورزان محل و روستای های همجوار خدمت نمود . با اوج قیام نهضت امام خمینی (ره) ایشان فردی فعال و با دیگر دوستان خود به فعالیتهای انقلابی می پرداخت . خود را تابع محض ولایت و امام  خمینی (ره)  می دانست . هم زمان با شروع جنگ تحمیلی بخدمت سربازی رفت و در منطقه اشنویه و همچنین در جنگل آمل در مقابله با گروهک ضد انقلاب به اسلام و انقلاب خدمت نمودند. از بدو تشکیل پایگاه مقاومت شهید رجایی کارمزد با عضویت در این پایگاه و انجام مراحل آموزش فشرده بنابه ابلاغ فرمانده سپاه سوادکوه به عنوان دوّمین فرمانده پایگاه محل منصوب و به فعالیتهای بسیج و انجام ماموریت محوله پرداخت . پوشیدن لیاس بسیجی را از افتخارات خود می دانست و به شهداء و بسیجیان محل عشق می ورزید و علاقه زیادی به شهید موسی موسی نژاد داشت و با مرحوم ربیع رضازاده ارتباط صمیمانه داشت . دراوائل جنگ بنابه درخواست فرمانده بسیج وقت سوادکوه در یک نشست صمیمی در مسجد جامع کارمزد در یک حرکت جهادی و حماسی  شبانه به همراه  25 نفراز بسجیان محل درمورخه 9/12/1362 راهی مناطق جنگی جنوب کشور شدند وا ین حرکت شجاعانه  باعث شگفتی و تعجّب مسئولین استان و شهرستان شد . از دیگر کارهای به یاد ماندنی مرحوم کریم و دیگر عزیزان آبرسانی به محل از مکان ( دارزنون ) با هم یاری جهاد سازندگی سوادکوه و همچنین  تشکیل شرکت تعاونی مصرف بوده که خیلی اهمیّت و ضرورت داشت . وی سرانجام در یک ماموریت محوله اداری در جاده انجیرتنگه به جهت وضعیت نامناسب و حادثه ساز بودن جاده در حین رانندگی درا اثر سقوط خودرو  دارفانی را وداع گفته  و پیکر آن مرحوم در محوطه امام زاده حسن (ع) درجوار گلزار شهداء روستای به خاک سپرده شد .  روحش شاد و یادش گرامی باد ..

درخاتمه یاد و خاطره بسیجیان روستای کارمزد که دار فانی را وداع گفته و از جمع ما رفتن  ( قلی حسنی ، علی نوروز نژاد ، فتحعلی آذرسا ، ربیع رضازاده ، صفت ا... فتحی ،آیت ا... فتحی ، محمد تقوایی ، یوسف رجبی ،  مشهدی آقا رجبی ، فرامرز حسنی ، شعبان محمدی ، محسن مسکینی ، رضاگل آذریان و محمد آذریان ) را گرامی میداریم .   

        تهیه و تنظیم  :   مرتضی قدمی  فرمانده پایگاه  مقاومت شهید رجایی کارمزد   و نشریه صراط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/27:: 9:37 عصر     |     () نظر

نظر یکی از کاربران

با سلام خدمت محلی های عزیز
بنده بخاطر موقعیت کاری حداقل ماهی 5بار به شهرهای ایران سفر میکنم خدا شاهده روستای کارمزد بااخلاق ترین -بافرهنگ ترین -خوش قلب ترین-مهمان نواز ترین -مومن ترین -ومذهبی ترین مردمان را دارا بوده واز خداوند متعال خواستارم روز به روز بر خوبیهای هم محلی های عزیزمان بیفزاید.
متاسفانه بعضی از مردم خصوصاَ روستاهای همجوار قصد تخریب کارمزد ومردم خوب این محل دارن .از مردم عزیز خواهشمندم آگاهانه وبا اتحاد وهمدلی بیشتراز انتقاد بی دلیل به همدیگه بپرهیزند و جلوی این ناهنجاری را بگیریم .      اکبری


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/27:: 9:32 عصر     |     () نظر

برنامه امور فرهنگی حسینیه امام زاده حسن (ع) :                                      

1- رزرو  سالن ورزشی سرداران شهید از ساعت 13 الی 14:30 ( پشت تختی )

2- برگزاری مراسم دهه دوم محرم در منزل یکی از عزیزان هیئت حسینیه امامزاده حسن که بصورت پیامک به دیگر دوستان اطلاع رسانی خواهد شد.

3- سفر زیارتی هیئت ابوالفضل حسینیه امامزاده حسن به شهر مقدس قم در اربعین حسینی .




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بنیاد توسعه کارمزد 90/9/26:: 9:28 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >